Podněty a sociální dovednosti, které tříleté dítě získává v mateřské škole, je těžké v prostředí domova nahradit.

Klára Kalíšková přibližuje studii „Maminka, nebo školka?“ pro MF DNES: Česko má nejméně míst v jeslích z celé Evropy

„Podněty a sociální dovednosti, které tříleté dítě získává v mateřské škole, je těžké v prostředí domova nahradit, a to zejména u dětí se socioekonomicky slabším rodinným zázemím,“ vysvětluje jedna z autorek studie Klára Kalíšková. Výzkumnice ve studii tvrdí, že děti, které byly o rok déle doma než jejich vrstevníci, dokonce méně často pokračují ve vysokoškolském studiu, a i proto se hůře uplatňují na trhu práce. Dívky pak častěji zůstávají v dospělosti v domácnosti.“

(Zdroj: Klára Kalíšková přibližuje studii Maminka, nebo školka? pro MF DNES: Česko má nejméně míst v jeslích z celé Evropy)

%d blogerům se to líbí: